ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

اپکس، اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن

محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، از ۲۴ تا ۲۷ دی ماه، میزبان نمایشگاه تخصصی در حوزه اپلیکیشن‌ها با عنوان تجاری اپکس خواهد بود. اپکس ۲۰۲۰ ، اولین و تنها نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن موبایل در ایران است که با هدف توسعه فضای کسب و کار در این حوزه تخصصی راه‌اندازی شده است.

بر طبق آخرین اطلاعات از مرکز آمار، ۸۸ میلیون تلفن همراه در کشور مشغول به کار است. به عبارت دیگر، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز ۱۱۰ درصد گذشته و موجب شده است تا ماهانه بیش از ۳۱ میلیون کاربر فعال از اپلیکیشن ها استفاده کنند، این ارقام از بازاری گسترده برای فعالان حوزه اپلیکیشن حکایت دارد بازاری که تا پایان فروردین ۹۸ تقاضای بیش از ۴۰ میلیون کاربر را پاسخ گفته است. به همین منظور نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن (Appex2020) می تواند فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در این صنعت رو به رشد محیا سازد.

 

اهداف اپکس

در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیون تراکنش موفق برای خرید برنامه ها، اشتراک و پرداخت های درون برنامه ای صورت گرفت. این در حالی بود که در سال ۹۶ تعداد تراکنش های موفق حدود ۱۴/۵ میلیون بوده است. البته بیشترین رشد تعداد تراکنش موفق مربوط به سال ۹۵ بوده که با نرخ افزایشی ۶۰ درصدی در سال ۹۵ به ۱۳/۸ میلیون رسید. اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با هدف فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد دیجیتال و ایجاد تبادل افکار بدیع و الگوی بهینه، افزایش سطح فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری و درآمد زایی، پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن های کاربردی، بسترسازی لازم جهت ارائه حداکثری ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های داخلی و اشتغال زایی و رشد همکاری های ملی و بین المللی، برگزار خواهد شد.

 

شرکت کنندگان اپکس چه کسایی هستند؟

گروه های کالایی نظیر اپلیکیشن ها، بازی های رایانه ای، استارتاپ ها وکسب و کار های نوپا، توسعه دهندگان، شتاب دهنده ها، سرمایه گذاران، تامین کنندگان زیر ساخت، اپراتورهای تلفن همراه، آژانس های تبلیغات دیجیتال، شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فن آوری اطلاعات، فین تک ها، ارائه دهندگان محتوا، شرکت کنندگان اپکس هستند.

 

اپکس قرار است محل استقرار چه کسانی باشد؟

امین یوسفی، یکی از کارشناسان برگزاری اپکس ۲۰۲۰ در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه اپکس قرار است محل استقرار چه کسانی باشد؛ گفت: «اپلیکیشن ها، کسب و کارهای نوپا، توسعه دهندگان، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران خطر پذیر، کسب و کارهای مجازی، سرمایه گذاران فرشته، اپراتورهای تلفن همراه، آژانس های تبلیغات دیجیتال، شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فن آوری اطلاعات می توانند با مراجعه به سایت اپکس ۲۰۲۰ پیش ثبت نام کنند. ضمن اینکه قرار است به زودی از اپلیکیشن این اپکس رونمایی کنیم که به وسیله آن صفر تا صد ثبت نام شکل بگیرد. از آنجایی که نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن هاست، تصمیم گرفتیم با ساز و کار یک اپ جلو رفته و تمام مراحل را روی اپلیکیشن عرضه کنیم.»

او با این توضیح که فضای تحت پوشش اپکس ۱۲۰۰۰ متر مربع در محل دایمی نمایشگاه های تهران و در سالن های ۸ تا ۱۳ است؛ اضافه کرد: «ورود برای عموم آزاد است و دوستان می توانند از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ از “اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن” بازدید کنند. در نظر داریم در این نمایشگاه از بازیگران بزرگ و لیدرهای حوزه اپلیکیشن نیز دعوت کنیم در کنار اپ های تازه کار و دولوپ نشده در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.»

این رویداد که که برای نخستین بار شاهد برگزاری آن هستیم، با رویکرد فرهنگسازی اقتصاد دیجیتال و حمایت از تولیدات ساخت ایران کلید خواهد خورد.

شرکت نمایشگاهی ITG برگزاری اپکس را بر عهده خواهد داشت.

راه‌های ارتباطی با اپکس ۲۰۲۰:

وب‌سایت اپکس 

اینستاگرام اپکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نازنین حبیبی

یک مهندسِ صنایعِ فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی‌ام که علاقه‌مند به یادگیری و تحقیق و پروژهش در موضوعات جدید روز هستم و مایلیم با تمام انرژی به رشد اکوسیستم استارتاپی شیراز کمک کنم.

دیدگاه ها (1)

  • یاسرمی گوید:

    12 آذر 1398 در 12:30 ب.ظ

    سلام،
    من چنتا ایده بکر و فوق العاده جدید دارم،
    اگه استارت اپی رو میشناسید که در شیراز برگزار میشه لطفا بمنم اطلاع بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *