ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

معرفی شتابدهنده‌های استارتاپی شیراز

با رشد روزافزون استارتاپ و اکوسیستم استارتاپی در کشور این روزها کلمه‌ی شتاب‌دهنده نیز زیاد به گوش می‌خورد. همینطور که از اسمش پیداست شتابدهنده درواقع کاتالیزور کسب و کار شماست! اگر این مفهوم برای شما هیجان انگیز باشه پس برای شما هم جالبه که بدونید این مفهوم از کجا آمده و شتابدهنده‌ها عموما چی هستند و چه وظیقه ای دارند. در این مقاله سعی داریم در ابتدا مروری برتاریخچه شتابدهنده و تعریف آن داشته باشیم. در ادامه به معرفی شتابدهنده‌های شیراز نیز خواهیم پرداخت.

 

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

شتابدهنده چیست؟

شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخص است که در آن از افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه حمایت میشود. به این صورت که از بین کلیه طرح‌ها و ایده‌هایی که به دست این سازمان میرسد سالانه تقریبا ۱۰ طرح انتخاب شده و مجوز ورود به سازمان را دریافت میکنند. شخص یا اشخاصی که در قالب تیم با طرح‌های خود به شتابدهنده‌ها رجوع میکنند درواقع همان استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای نوپا هستند.

 

نقش شتابدهنده چیست؟

پس از ورود تیم‌ها به شتابدهنده در یک دوره چند ماهه (معمولا بین ۳تا۹ ماه) به آنها خدماتی از قبیل فضای کار تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری و سرمایه اولیه اهدا میشود(حدودا ۲۵ الی ۳۰ میلیون). همچنین شتابدهنده‌ها میکوشند تا زمینه ارتباط تیم‌ها را با شبکه سرمایه‌گذاری مهیا کنند.

در این دوره چندماهه که به دوره شتابدهی معروف است شتابدهنده تلاش میکند تا با ارزیابی تیم‌ها و ارائه خدمات متنوع تیم‌ها را یاری کند. هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا می‌شود(استارتاپ) که شتابدهنده به ازای خدمات ارائه شده، درصدی از سهام آن استارتاپ را از آن خود می‌کند.

شتابدهنده میکوشد تا با برگزاری رویدادهایی مثل دموشو، کسب و کارها را با سرمایه‌گذاران آشنا کند. بر این اساس شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب و کارهای نوپا و سرمایه‌گذاران هستند.

 

تاریخچه شتابدهنده

اولین شرکتی که با استفاده از کلمه “شتاب دهنده” شناخته شد وای کامبینیتر (Y Combinator) بود که در سال ۲۰۰۵ توسط پل گراهام در کمبریج ، ماساچوست شروع به کار کرد و بعداً به سیلیکون ولی منتقل شد.

و اما از تولد شتابدهنده ها در ایران کمتر از ۵ سال میگذرد. درسال ۱۳۹۳ با پیشنهاد سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پارک فناوری پردیس نسبت به تدوین مدلی برای توسعه فضای استارتاپی کشور و ورود هرچه بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به کسب و کارهای جدید نوآورانه اقدام کرد. آمار غیررسمی نشان میدهد که حدود ۵۵ شتابدهنده فعال در کشور وجود دارد که ۳۳ تای آن در تهران مشغول به فعالیت هستند.

 

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

در اکوسیستم استارتاپی بومی شیراز چهار شتابدهنده در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. کوانتوم، نوران، پرسیس ژن و شرکت هوشمند اول برتر (هاب)  از جمله شتابدهنده‌های شیراز هستند.

 شتابدهنده کوانتوم

کوانتوم با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان به همت تعدادی از نخبگان و دانش آموختگان دانشگاه شیراز و مدیریت چهره های بین المللی ایجاد گردیده است. کوانتوم با تمرکز بر آموزش سعی دارد تا کمبود دانش کافی در حوزه کسب و کارهای نوپا را برطرف سازد. برگزاری رویدادها و کارگاه‌های آموزشی استارتاپی از جمله فعالیت‌های کوانتوم است.

برای ورود به کوانتوم ابتدا از طریق سایت ایده خود را ثبت کنید. پس از عبور از مرحله غربالگری اولیه جهت ارائه حضوری با شما تماس گرفته میشود. پذیرش به صورت فصلی انجام می پذیرد.

مدیر عامل : دکتر وحید سهراب‌پور

آدرس : شیراز – بلوار جمهوری اسلامی – جنب ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز – برج نوآوری طبقه نهم

شماره تماس :  ۳۶۴۶۰۹۹۶

آدرس سایت کوانتوم

اینستاگرام کوانتوم

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

شتابدهنده نوران

نوران اولین شتاب دهنده تخصصی سلامت در کشور است. برنامه شتاب دهی نوران برای ایده هایی در حوزه هایِ سلامت شامل: فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، علوم شناختی و اعصاب، غذا و تغذیه، گیاهان دارویی، سلامت اجتماعی، دارو و درمان اجرا می گردد.

آدرس : شیراز، خیابان نشاط، مجمتوع صدرا و سینا، شتابدهنده‌ی کسب و کار نوران

شماره تماس : ۰۹۰۳۴۲۴۴۲۰۶

آدرس سایت نوران

تلگرام نوران

آدرس اینستاگرام نوران

 

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

شتابدهنده پرسیس ژن

شتاب‌دهنده پرسیس ژن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شتاب دهنده زیست فناوری پزشکی کشور در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. زمینه فعالیت این شتاب دهنده، زیست‌فناوری دارویی و پزشکی، محصولات مشتق از پلاسما، سرم های درمانی، واکسن های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، دارو با منشاء طبیعی و طب نوساختی (سلول های بنیادی) می‌باشد.

پرسیس ژن شعبه شیراز در اسفندماه ۹۷ به منظور جذب متخصصان مناطق جغرافیایی مختلف ایران به فرآیند تولید داروهای زیستی و نیز حضور در عرصه بین المللی برای ایجاد فرصت همکاری با شرکت های دارویی خارج از کشور تاسیس شد.

آدرس : تهران، کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص کرج، نرسیده به گرمدره، پلاک ۱۲۵

شماره تماس : ۴۶۰۷۴۸۷۶ ۰۲۱

آدرس سایت پرسیس ژن

آدرس اینستاگرم پرسیس ژن

 

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

 

شتابدهنده هاب شیراز، حامی ایده های نو

شرکت هاب شیراز دومین شتاب دهنده مشترک همراه اول و دانشگاه های کشور است که در مرداد ماه ۱۳۹۶ و در دانشگاه شیراز افتتاح شد.تمرکز شتابدهنده هاب شیراز بر شتابدهی استارتاپ های فعالی است که در مراحل اولیه رشد خود هستند و می توانند با جذب سرمایه های غیرنقدی و نقدی متناسب با روند رشد بازار خود، ارزش های هرچه بیشتری را ارایه کنند.

تمرکز اگریگیتوری هاب شیراز بر تجاری سازی سرویس های خدمات ارزش افزوده با محتوی غنیست. همچنین واحد دیجیتال مارکتینگ اگریگیتوری هاب شیراز با رویکردی حمایتی آماده خدمات رسانی و ایجاد درآمد بر مبنای تسهیم درآمد برای شرکت های نوپاست.

آدرس سایت شتابدهنده هاب شیراز

ارتباط با هاب شیراز : info@hubshiraz.ir

 

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

 

مرکز شتابدهنده کارنو شیراز

دانشگاه علمی و کاربردی فارس در اقدامی، با فراهم‌کردن تسهیلات برای تحقق‌بخشی به اندیشه دانشگاه کارآفرین، برای نخستین بار در ایران در میان مراکز علمی‌ و کاربردی، مرکز شتابدهنده‌ای را با عنوان “کارِنو” راه‌اندازی کرده است.

به نقل از رئیس اداره فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی استان فارس احمد رجبی ۱۰ میز کار در چهار اتاق در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به شتاب دهنده کارنو اختصاص داده شده است و در آینده ۵۰۰ مترمربع به این فضا افزوده می‌شود. در مجموع باید گفت به‌طور مستقیم ۸۰۰ متر مربع برای استقرار و ۳۰۰ متر مربع برای فضای جانبی در نظر گرفته شده است.

معرفی شتابدهنده‌های شیراز

اگر شما هم قصد دارید استارتاپ بشید و قدم در این راه بگذارید از شرایط شتابدهنده‌های شهر محل زندگی خود آگاه باشید. امیدواریم گزارش معرفی شتابدهنده‌های شیراز برای شما مفید واقع شود.

نازنین حبیبی

یک مهندسِ صنایعِ فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی‌ام که علاقه‌مند به یادگیری و تحقیق و پروژهش در موضوعات جدید روز هستم و مایلیم با تمام انرژی به رشد اکوسیستم استارتاپی شیراز کمک کنم.

دیدگاه ها (1)

  • ایمان توللیمی گوید:

    13 مرداد 1401 در 2:00 ب.ظ

    نازنین حبیبی شرکت ما در حوزه انرژی های تجدید پذیر فعالیت میکنه مایل هستید به این شماره 09177063474 پیام بدید یا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *