ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

استارتاپ ویکند در شیراز

فلسفه استارتاپ ویکند چیست؟

Startup Weekend یک شبکه از رهبران و کارآفرینان مشتاق است که ضمن الهام بخشیدن و آموزش به افراد و تیم‌ها آنها را توانمند میسازد. هر تیمی که در این برنامه شرکت میکند تنها در مدت ۵۴ ساعت موفقیت، شکست و فشارهایی را که در شروع هرکسب وکاری ایجاد میشود تجربه خواهد کرد.

استارتاپ ویکند جایی ست که یاد می گیرید چگونه یک شرکت واقعی ایجاد کنید، با بهترین مربیان، سرمایه گذاران، بنیانگذاران و حامیان مالی که برای شروع کار به شما کمک می کنند ملاقات میکنید و در نهایت به جهش های بزرگی درمسیر ایجاد یک تجارت و ارتباط با افراد و منابع مناسب دست میابید.

 

 

 

 

استاندارد استارتاپ ویکند

میتوان گفت که به طور میانگین درکشور ما سالانه در هر استان ۲ برنامه استارتاپ ویکند برگزار میگردد. در واقع گروهی از مدیران، توسعه‌دهندگان، علاقه‌مندان به راه‌اندازی شرکت‌‌های نوپا، هنرمندان حوزه گرافیک و صاحبان ایده با هم جمع می‌شوند و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا یک شرکت نوپای جدید راه‌اندازی و نمونه اولیه‌ای از کار خود ارائه نمایند، و در انتهای آخرین روز، ماحصل کار خود را به داوران مسابقه ارائه دهند.

 

 

دراین برنامه ۵۴ ساعته که به صورت استاندارد پذیرفته شده است در روز اول افراد با دوستان جدید خود آشنا میشوند و با افرادی که با آنها کار خواهند کرد ملاقات میکنند. درمحیطی دوستانه و به همراه صرف ناهار شبکه‌سازی برای اقدامات بعدی شکل میگیرد. چنانچه تیم پروژه خود راداشته باشد شروع به فعالیت میکند درغیر اینصورت افراد از بین پروژه‌ها بهترین را انتخاب کرده و تا انتهای ویکند بر روی پروژه مشغول به کار میشوند.

در روز دوم و در روند فعالیت تیم‌ها مربیان و منتورها به کمک تیم‌ها خواهند آمد و در مشکلات مختلف تیم را هدایت میکنند. اختیار و آزادی عمل در تیم‌ها بسیار بالاست و مسئولیت همه چیز در کسب‌وکار (از جذب مشتری تا تولید و ساخت محصول یا خدمت) برعهده خود تیم است. آخر هفته و در مدت ۵ دقیقه تیم‌ها فرصت دارند محصول یا خدمتی را که ساخته اند به جمع و متخصصان ارائه دهند. از این فرصت برای صحبت با داوران، آشنایی با مربیان و بازخورد گرفتن از منتورها استفاده میشود.

 

توضیحات ایمان داودیان، مدیر پروژه های رویدادهای استارتاپ ویکند تهران در مورد استارتاپ ویکند و مزایای حضور در آن را ببینید.

استارتاپ ویکند درشیراز

اولین استارتاپ ویکند شیراز ۸ تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۲ در شیراز برگزار شد. دکتر عمرانیان اولین سخنران استارتاپ ویکند شیراز بود و این برنامه با صحبت‌های آقایان رشیدی و شلیله آغاز شد. اولین ایده‌های مطرح شده در این ویکند مربوط به حوزه‌های بازیافت، ساماندهی تبلیغات شهری، روانشناسی خانواده، حمل و نقل آنلاین، فروشگاه کالای دست دوم، نشر دیجیتال، بازی، مد و طراحی، فیلم و سینما، سرگرمی و غیره بودند.

علاقه مندان میتوانند با مراجعه به کانال استارتاپ ویکند شیراز از جزئیات برگزاری استارتاپ ویکندها در شیراز مطلع گردند.

در ادامه تصاویر و ویدئویی از این برنامه مشاهده میشود.

 

ویدئوی از استارتاپ ویکند درشیراز

نازنین حبیبی

یک مهندسِ صنایعِ فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی‌ام که علاقه‌مند به یادگیری و تحقیق و پروژهش در موضوعات جدید روز هستم و مایلیم با تمام انرژی به رشد اکوسیستم استارتاپی شیراز کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *