ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

نشست پاییزه‌ی اَبر دِراک برگزار شد

نشست پاییزه‌ی اَبر دِراک در ۱۳ آبان ۱۳۹۸، با حضور دکتر فرشاد خون‌جوش و سید سینا سلطانی از بنیان‌گذاران تیم دِراک برگزار شد.

این نشست فرصتی برای آشنایی بیشتر با زیرساخت‌ها، سرویس‌ها و فناوری‌های هوشمند ابری است و مناسب تمام کسانی است که به این حوزه علاقه دارند و مشتاقانه پیگیر آخرین فناوری‌ها در این حوزه هستند.

علاوه بر این‌ها بعد از این نشست درباره اَبر دِراک و سرویس‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌ده بیشتر می‌دونیم. سید سینا سلطانی بنیان‌گذار اَبر دِراک از روند استفاده کاربران طی مدت ۶ ماه گذشته از زمان رونمایی دِراک برای ما صحبت کرد.

در ادامه هم سرویس‌های آماده رونمایی را معرفی کرد. دکتر فرشاد خون‌جوش هم ما را در جریان کارهای پژوهشی دِراک گذاشت. پروژه‌هایی که در زمینه BigData انجام شده و همچنین سرویس‌های مرتبط با تحلیل داده و نحوه کمک به کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس‌ها از جمله مواردی هست که دکتر خون‌جوش راجع به آن‌ها صحبت کرد.

همزمان به سوالاتی که پرسیده شد، پاسخ داده شد. هشتگ #DerakSession به همین منظور ایجاد شده و در شبکه‌های اجتماعی از این هشتگ برای پرسیدن سوال‌های خودمون راجع به دِراک استفاده می‌کنیم.

اَبر دِراک فناوری هوشمند ابری است که به ارائه خدمات زیرساخت در محیط اینترنت می‌پردازد. این خدمات که به اختصار IaaS یا زیرساخت به عنوان خدمت نامیده می‌شوند درحوزه‌های شبکه توزیع محتوا، امنیت ابری و تحلیل داده به‌ کاربران دِراک ارائه می‌شوند.
به صورت کلی دراک زیرساختی برای استفاده از تمام خدماتی است که قابلیت ارائه بر روی بستر ابری را دارند. برای مثال خدمات پخش زنده یا Video on demand از جمله این خدمات است.

 

 

نازنین حبیبی

یک مهندسِ صنایعِ فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی‌ام که علاقه‌مند به یادگیری و تحقیق و پروژهش در موضوعات جدید روز هستم و مایلیم با تمام انرژی به رشد اکوسیستم استارتاپی شیراز کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *