ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

معرفی اکوسیستم‌های استارتاپی بومی

در شرایط کنونی کشور به دلیل وجود مشکلات اقتصادی ازجمله رکود اقتصادی، کسب‌وکارهای نوپا به‌منزله موتور محرک اقتصاد جامعه به شمار می‌روند. در دولت یازدهم و دوازدهم همواره شرایط به گونه ای بوده که نقش دولت‌ در توسعه کسب‌وکار نوپا و اکوسیستم های استارتاپی بومی ازجمله وظایف آشکار و پنهان آن به شمار می‌رود. سرمایه انسانی خلاق و بکر که از الزامات اساسی زیرساخت‌های اقتصاد کارآفرینی است، باارزش‌ترین دارایی اکوسیستم استارتاپی به‌شمار میرود.

به طور کل استارتاپ‌ یک پارادایم جدی در شیوه کسب و کار محسوب میشود که در جوامع شهری نظیر تهران با استقبال بیشتری مواجه شده است. با توجه به پراکندگی جغرافیایی کشور و رشد سریع این کسب و کارها و در نتیجه اشتغال‌زایی که برای جامعه جویای کار به وجود می‌آورد، آوازه این کسب و کارها از مرزها عبور کرده و رفته رفته در برخی شهرهای کشور حضور پررنگ خود را نشان میدهد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی سایت‌های فعال در اکوسیستم‌های استارتاپی بومی بپزداریم.

جامعه کسب و کار شیراز (ShirazBC) یا به عبارتی دیگر جامعه کسب و کارهای اینترنتی شیراز با هدف هم افزایی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌های این شهر به صورت مستقل و مردم نهاد شکل گرفته است و همواره برای تحقق بخشیدن به اهدافی نظیر تقویت اطلاع رسانی و بُعد رسانه ای کسب و کارها شیراز، کمک به تقویت اکوسیستم استارتاپی،تقویت جایگاه کسب و کارهای اینترنتی شیراز در سطح کشور و … در تلاش است.

با معرفی برخی اکوسیستم‌های استارتاپی بومی همراه ما شوید.

منبع

اکوسیستم دومین شهر پرجمعیت : مشهد

  • سایت هماسان با رویکردی متفاوت به اکوسیستم استارتاپی مشهد کمک میکند. رویکردهایی نظیر کارآفرینی ، ایده تا اجرا، سرمایه گذاری ، مدیریتی ، شبکه سازی و علوم تخصصی همه از اهداف هماسان است. هماسان همچنین به برگزاری همایش‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌ها میپردازد. در بخش آخرین اخبار سایت میتوانید از گردهمایی ها و دورهمی های اکوسیستم استارتاپی مشهد مطلع شوید.

آدرس سایت هماسان: http://hamasun.com

  • سایت خبرسان اخبار استارتاپی و کارآفرینی مشهد را منعکس میکند. در سایت خبرسان میتوانید علاوه بر مشهد اخبار سایر اکوسیستم‌های استارتاپی بومی را مشاهده کنید. خبرسان زیرمجموعه هلدینگ سرای آسان است.

آدرس سایت خبرسان : http://khabarsun.com/startup-mag/

کانال تلگرام: https://t.me/khabarsun_channel

لینکدین : https://www.linkedin.com/in/khabar-sun-91081a165

  • تقریبا ۳ سال پیش مجله آنلاین مشهدمگ راه‌اندازی شد. هدف مؤسسین آن انعکاس اخبار مشهد است. با سر زدن به سایت مشهدمگ از اخبار استارتاپی این شهر با خبر خواهید شد.

آدرس سایت مشهدمگ: http://mashhadmag.com/

 

دراکوسیستم اصفهان چه میگذرد؟

  • اصفهان پلاس رسانه جامعه کارآفرینی است. یکی از اهداف آن اطلاع رسانی فعالیت‌های اکوسیستم کارآفرینی اصفهان است. اصفهان پلاس که از سال ۱۳۹۳ تاسیس شد کمک زیادی به توسعه روابط کارآفرینان کرده است. در صفحه اول سایت اصفهان پلاس مطالب خواندنی مانند بوم کسب و کار شرکت‌های معتبر دنیا مثل فیس‌بوک، buffer و … وجود دارد که توجه مخاطبان را جلب میکند.

آدرس سایت اصفهان پلاس : https://isfahanplus.ir/

آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/isfahanplus_ir/

آدرس تلگرام : https://t.me/isfahanplus_ir

آدرس توییتر : https://twitter.com/isfahanplus_ir

  • با توجه به اهمیت استارتاپ گرایند و مشارکت شهرهای مختلف در برگزاری استارتاپ گرایندهای متنوع، جهت اطلاع از فعالیت‌های استارتاپ گرایند استان اصفهان سر زدن به سایت  http://startupgrindisfahan.ir/ خالی از لطف نیست. همچنین میتوانید استارتاپ گرایند اصفهان را در شبکه‌های اجتماعی زیر دنبال کنید:

آدرس تلگرام : https://t.me/sgisfahan

آدرس توییتر : https://twitter.com/sgisfahan

آپارات : https://www.aparat.com/sgisfahan

  • اگر میخواهید از استارتاپ ویکندهای اصفهانی جا نمونید سایت استارتاپ ویکند را از دست ندید. این سایت با هدف اطلاع‌رسانی ویکندهای اصفهان به‌وجود آمده است. اولین دوره رویداد استارتاپ ویکند اصفهان در سال ۹۲ با حضور ۹۶ شرکت کننده برگزار شد. این روند تا به امروز ادامه دارد.

آدرس سایت :http://www.swisfahan.ir/

آدرس تویتتر : https://twitter.com/swIsfahan

 

تبریز و اکوسیستم استارتاپی بومی آن

  • سایت بهارکارآفرینان استارتاپی در شهر تبریز به فعالیت‌های گسترده‌تری میپردازد. برگزاری همایش‌های متنوع نظیر همایش توسعه دیجیتال مارکتینگ، برگزاری دوره‌های کارآفرینی تخصصی، فعالیت در استارتاپ‌ها و … از مهمترین اقدامات بهارکارآفرینان است. بهارکارآفرینان به ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی میپردازد.

آدرس سایت: http://bkstartupi.com

آدرس تلگرام : https://t.me/bkstartupi

آدرس اینستاگرام :https://www.instagram.com/bkstartupi/

  • سایت  https://tabriz.io/ میکوشد تا فضایی را برای معرفی استارتاپ‌‌های تبریزی مهیا کند. این سایت همچنین اخبار اکوسیستم بومی تبریز را منتشر میکند.

آدرس تلگرام :https://t.me/tabrizio

آدرس توییتر :https://twitter.com/tabriz_io

 

در پایان باید گفت استارتاپ و اکوسیستم اطراف آن در بحران‌های اقتصادی نقش جدی‌تری را در رونق اقتصاد ایفا میکند. با توجه به استقبال قشر جوان و با ‌توجه به سرگردانی این سرمایه‌های انسانی در بازار کسب و کار سنتی جهت اشتغال، جذابیت کارآفرینی و خوداشتغالی روز به روز افزایش پیدا میکند. امید است با گسترش و بهبود اکوسیستم‌های بومی فضا برای رشد بیشتر جوانان مهیا گردد.

نازنین حبیبی

یک مهندسِ صنایعِ فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی‌ام که علاقه‌مند به یادگیری و تحقیق و پروژهش در موضوعات جدید روز هستم و مایلیم با تمام انرژی به رشد اکوسیستم استارتاپی شیراز کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *