ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

رویداد استارتاپی فناوری‌های نوین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در شیراز برگزار شد

رویداد استارتاپی فناوری‌های نوین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی پنج شنبه ۴ مهر ۹۸ به همت بنیاد بهره وری گمبا و حمایت شرکت شهرک های صنعتی فارس آغاز به کار کرد.

این رویداد با حضور مجید دفتری مدیر کل پژوهش و فناوری شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران در محل سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی شیراز برگزار گردید. در این نشست صاحبان و اهالی صنایع نفت و گاز پتروشیمی و پالایشگاه ها ، نیازهای فناورانه و چالش های خود را با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان مطرح کردند. برخلاف ارائه های معمول در نشست های استارتاپی این بار صاحبان صنایع و متولیان انرژی در کشور به ارائه نیازهای خود و به طرح مسئله برای استارتاپ ها و شرکت های دانش‌بنیان پرداختند.

ابتدا مهندس کمال زاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس از حمایت های این سازمان از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در قالب دستورالعمل های این سازمان سخن گفت. سپس مهندس رحیمی ریاست محترم اداره گاز شیراز از پژوهش ها و مقالات علمی که کاربردی و عملیاتی نیستند گله کرد و اعلام آمادگی این ارگان جهت ارائه لیست نیاز های فناورانه به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را اعلام کرد. همچنین دکتر دفتری به نیازهای شرکت‌های دانش بنیان و نمونه‌های آن اشاره کرد و راهکارهایی برای ارتباط بیشتر واحدهای دانش‌بنیان و فناور تولیدی با مجموعه های صنایع پتروشیمی کل کشور ارائه داد . 

دکتر محمدی هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز از چالش ها و فرصت های انرژی های تجدید پذیر و مفهوم مهندسی معکوس برای حاضرین مطالبی را ارائه کرد. دکترعزلتی مدیرعامل شرکت فتکو نیز به عنوان کارآفرین برتر حوزه دانش بنیانی صنعت نفت راجع به صادرات دانش بنیان به کشورهای روسیه ، عراق ، سوریه و عمان سخنرانی کردند و اعلام آمادگی خود را جهت مشاوره به شرکت های دانش بنیان در حاشیه این رویداد سه روزه بیان کرد.در این رویداد که از مهمانان خارجی نظیر مصطفی الوهیبی مدیرعامل شرکت گاز عمان دعوت شده بود مذاکراتی بین شرکت های دانش‌بنیان تولیدی و ایشان صورت پذیرفت.

در حاشیه نشست جلسه های متعدد B2Bبرگزار شد و جهت ادامه همکاری در قالب تفاهم نامه هایی به شرکت های دانش بنیان اعطا گردید .همچنین بنیاد بهره وری گمبا مجری این رویداد در طول سه روز نمایشگاه جهت برگزاری جلسات B2B و ارائه خدمات مشاوره به شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فناور تولیدی اعلام آمادگی کرد.

 

 

نازنین حبیبی

یک مهندسِ صنایعِ فارغ التحصیل از کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی‌ام که علاقه‌مند به یادگیری و تحقیق و پروژهش در موضوعات جدید روز هستم و مایلیم با تمام انرژی به رشد اکوسیستم استارتاپی شیراز کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *