ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

بلاخره بعد از مدت ها استارتاپ گرایند شیراز بر صفحه ایوند خودنمایی کرد…

گرایند شیراز که به تازگی به جامعه کسب و کار شیراز تغییر نام داده است،  در تاریخ  ۱۲ خرداد ماه ،با حضور “احسان تمیس” به عنوان سخنران این رویداد ،در سالن “آمفی تئاتر کارخانجات مخابراتی ایران” برگزار شد.

جامعه کسب و کار شیراز،ساعت  ۱۸:۳۰،بیرون محوطه سالن، تا نیم ساعت پیش ،پر شده بود از” کارآفرینان آینده”،بهتر بگویم “کارآفرینان آینده شیرازی”، که با  اشتیاق از تجربیات عزیزان فعال، در این حوزه استفاده میکردند .اکنون ،شرکت کننده ها ، کم کم ،وارد سالن میشوند،احسان تمیس برای مصاحبه به روی سن می آید.در شروع مصاحبه “تمیس” از دوران تحصیلش  میگوید:”من در دوران تحصیلم تا دوم راهنمایی بسیار شیطنت میکردم .یادم می آید در همان دوران تحصیلم از پدرم مبلغی پول خواستم و ایشان با اکراه پول را به من دادند و من آن زمان تصمیم گرفتم در اولین فرصتی که میتوانم از پدرم پول نگیرم.و همینطور هم شد من دانش آموز بودم که کار کردن را اغاز کردم علاوه بر مدرسه در بازار انقلاب نیز کار میکردم .به خاطر کار کردنم فرصت زیادی برای درس خواندن نداشتم به همین خاطر شاگرد ممتاز نبودم .موقع دانشگاه و آزمون کنکور، خودم را برای چند آزمون به طور همزمان آماده کردم. که درصد قبولیم بالا برود .من در همان زمان بود که  به دوره های فنی حرفه ای رفتم  و در المپیاد شرکت کردم.احسان تمیس در ادامه می گوید “من توانستم به دوره جهانی المپیاد کامپیوتر راه پیدا کنم،راه یابی من به المپیاد جهانی ، به من چیزهای زیادی آموخت،اینکه “هرگز در اوج ناامیدی از تلاش دست برندارم”.او در ادمه میگوید که چطور “فافا “را راه اندازی کرد و چرا اسم” فافا “را بر روی آن نهاد،” فافا یعنی “ایران نیکو( ایران زیبا)”تمیس دلیل اصلی انتخاب نام” فافا “را پدرش میداند .”ما میخواستیم یک وجه اشتراکی بین ما و شرکت پدرم(ایران فافا) باشد که “فافا” به عنوان وجه اشتراک ما انتخاب شد”.

او در ادمه میگوید”ما از سال ۷۵ تا ۸۴ ،کامپیوتر می آوردیم و میفروختم.و  به واسطه همین،  همه توزیع کنندهای کامپیوتر را میشناختیم.” او از حضور کمرنگ خود در حوزه فروش آنلاین میگوید: “گاهی اوقات زود شروع کردن، عامل خطاست ،شاید دلیل موفقیت فروشگاه های آنلاین امروزی به موقع شروع کردن آنان است.ما اولین فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کردیم.ولی  نبودامکاناتی نظیر پست پیشتاز جهت ارسال محصولاتمان به سایر شهرها و استانها ،درگاه بانکی و .. سبب دلسردی ما شد.

ولی با این همه من قانون ، دو برابر کردن را خوب میدانم.و هر سال سعی می کنم درآمد خود را از سال پیش بیشتر کنم و بیزینس خود را توسعه دهم”.تمیس در انتها میگوید “من تا به حال تا آنجا که میتوانستم از رویداد هایی که در شیراز شکل گرفته اند حمایت کرده ام و خواهم کرد به امید پیشرفت روز افزون شیراز و کشورم ایران”.

 

در این رویداد از “سمانه نصیحت کن” سرپرست و بانی رویداد “استارتاپ گرایند شیراز” تقدیر و تشکر ویژه شد.او با وجود آنکه در تهران زندگی و کار میکرد ولی تمام تلاشش را کرد که “پنج” رویداد گذشته به خوبی و بی نقص برگزار شوند.نصیحت کن در کارنامه کاری خود رویداد های بسیاری را سرپرستی کرده است.و انگیزه او از فعالیت هایش مثل تمام عزیزان فعال در این قبیل حوزه ها،پیشرفت شهر “شیراز” و کشورش “ایران” بوده است.او با زیاد شدن مشغولیات کاریش در تهران ،ترجیح داد که به فعالیتش در این رویداد خاتمه دهد. ولی همچنان در کنار تیم اجرایی باقی مانده،و به آنها در هر چه بهتر برگزار شدن ،رویداد کمک میکند.

در ادمه لازم میدانیم از تمام عزیزانی که حامیان مالی و رسانه این رویداد بوده اند تشکر و قدر دانی کنیم .از جمله تیم”irpowerweb”که با حضور غرفه شان در این رویداد ما را سرافراز کردند.

 

 

مرضیه بهشتی

علاقه مند به حوزه استارتاپ و در حال حاظر در حوزه شبکه (NETWORK) فعالیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *