استارتاپ گرایند نهم شیراز با حضور مسلم ابراهیمی

فونت ایران یک فروشگاه فونت فارسی است، که در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد. فونت های تولید شده توسط این مجموعه طی چند سال توانست چهره وب و اپلیکیشن های موبایل فارسی را تغییر دهد.

مسلم ابراهیمی بنیانگذار فونت ایران و مهمان رویداد نهم است.

اساس کار فروشگاه فونت ایران رعایت داوطلبانه کپی رایت فونت فارسی توسط کاربران است.

این وبسایت برای دستیابی به دو هدف اصلی تلاش می‌کند:

  • ارتقاء سطح کیفی فونت‌های فارسی.
  • سرو سامان دادن به وضعیت حقوقی فروش فونت در ایران.

به این امید که طراحی تایپ بتواند به عنوان یک حرفه در بازار گرافیک، نشر و تکنولوژی جایگاه خود را تثبیت کند.

فونت ایران در آذرماه ۱۳۹۴ به عنوان یک ایده تجاری دانش بنیان توسط پارک علم و فناوری استان فارس مورد تایید قرار گرفته است تا با استقرار در مرکز رشد واحد‌های فناوری دوره رشد خود را آغاز نماید.

این شرکت در اسفندماه ۱۳۹۵ به عنوان یکی از شرکت‌های فناور برتر وابسته به پارک علم و فناوری استان فارس معرفی شد.

در جشنواره سرآمد سال ۱۳۹۵ که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود وبسایت فونت ایران در بخش ابزارهای تولید محتوی فارسی برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در جشنواره وب و موبایل سال ۱۳۹۷ وبسایت فونت‌ایران در گروه مارکت فایل‌های دیجیتال توانست در میان ۵ کاندید نهایی حضور داشته باشد.

گالری عکس

ویدئو رویداد

استارتاپ گرایند چیست؟

استارتاپ گرایند (به انگلیسی: Startup Grind) یک برنامه جهانی در جهت حمایت از کارآفرینان و بنیانگذاران کسب و کارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنان در جامعه است. این برنامه با هدف آموزش، تشویق و ارتباط سازی کمک می‌نماید تا سودبران حاضر در اکوسیستم استارتاپی شهرهای مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند و از تجربیات هم بیاموزند. این برنامه پس از گذشت چهار سال از آغاز، اکنون در اغلب شهرهای معتبر دنیا توسط نمایندگان منطقه‌ای برگزار شده و بیش از ۷۵۰۰۰ نفر عضو از کشورهای مختلف دارد و اعتبار جهانی آن به حدی رسیده که شرکت گوگل با حمایت‌های خود به همکاری با آن پرداخته است.

این برنامه با برگزاری رویدادهای ماهانه در بیش از هشتاد شهر دنیا از موسسین موفق استارتاپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر وب و فناوری دعوت می‌نماید تا طی یک مصاحبه یک ساعته در فضایی کاملاً دوستانه داستان، کسب و کار و زندگی حرفه‌ای خود را با حاضرین سهیم شده و از چالش‌ها و موفقیت‌های خود سخن بگویند. پس از هر مصاحبه بستری فراهم است که میهمانان ضمن گفتگوی آزاد انفرادی با یکدیگر آشنا شده و از کارها و پروژه‌های خود جویا شوند و شبکه ایجاد کنند. از جمله ویژگی‌هایی که به رشد و گسترش این رویداد کمک نموده ضبط و ارسال ویدئویی تصویر برگزاری بر روی وب‌گاه جهانی استارتاپ گرایند و شبکه‌های ویدئویی است به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند از هر کجای دنیا به تماشای مصاحبه با کارآفرینان شهرهای مختلف دنیا نشسته و از تجربیات و درس‌های آموزنده آن جهت راه‌اندازی کسب و کار خود بهره ببرند.

استارتاپ گرایند اعلام کرد تا سال ۲۰۱۳ موفق شده‌است ۵۰ شعبه در ۲۰ کشور و ۲۰٫۰۰۰ شرکت‌کنندهٔ کارآفرین در رویداد همان سال داشته باشد.