ESC را فشار دهید تا بسته شود

جامعه کسب و کار شیرازجامعه کسب و کار شیراز رسانه‌ی کسب و کارهای آنلاین شیراز

شبکه سازی هنوز بهترین راه برای پیدا کردن کار است

با وجود تعداد زیاد ابزارهای جستجوی کار آنلاین، از بورد مشاغل گرفته تا سایت های شبکه ای مثل لینکدین، تفکر عمومی در بین مربیان حرفه ای بر آن است که بیشتر مردم هنوز هم مشاغل را به واسطه شبکه سازی پیدا می کنند. اما هرگاه از مربیان مدرکی دال بر درستی این ادعا خواسته ام، آنها واقعا به خاطر نداشتند که این آمار را کجا خوانده اند.

پس خوب است که یک سری اعداد و ارقام واقعی را با استفاده از یک نظرسنجی از مدیریت حقوق، که بازوی گروه Manpower در بخش میلواکی برای مدیریت منابع انسانی است، داشته باشیم. این گروه خدمات کاریابی و مربیگری حرفه ای ارائه می کند. نظرسنجی داده های جمع آوری شده از ۵۹۱۳۳ مشتری مدیریت حقوق که طی سه سال اخیر مشاوره گرفته اند را شامل می شود. در سال ۲۰۱۰، ۴۱% آنها اظهار کرده اند که شغل خود را از طریق شبکه سازی پیدا کرده اند. در جدول زیر نتایج نظرسنجی نشان داده شده است:

شبکه سازی

فقط ۸% افراد گفته اند که شغل جدیدشان را به استفاده از رویکرد مستقیم یافته اند، تکنیکی که من هم در اینجا توصیه کرده ام. با این حال، این امکان به شکل خیلی ساده ای وجود دارد که ارتباط مستقیم را با شبکه سازی بهبود بدهیم، مخصوصا اگر شما روش های آنلاین را با روش های شخصی قدیمی با هم استفاده می کنید. در لینکدین و فیس بوک، دوستان و کانکت های خودتان که با شرکتی که شما دوست دارید در آنجا کار کنید، ارتباط دارند را مشخص کنید. از طریق ایمیل شخصی و تماس های تلفنی با آنها ارتباط برقرار کنید. از آنها بپرسید که آیا می توانید در مکالمات و ایمیل هایی که می زنید نام آنها را ذکر کنید یا نه. اگر دوست شما هم حاضر شود که به خاطر شما با آنها گفتگویی داشته باشد خیلی بهتر است.

کارلی مک وی، مدیریت حقوق، معاون رئیس جمهور در مدیریت حرفه ای، نسبت به کم رنگ شدن مرزهای بین شبکه سازی آنلاین و سنتی توضیح میدهد. وی در نسخه ای از مدیریت حقوق می گوید: ” شبکه های اجتماعی آنلاین را نمی توان همیشه از شبکه های سنتی مجزا کرد چرا که آنها اغلب ما را به سمت یکدیگر هدایت می کنند. یک جوینده کار، از اینترنت برای دنبال کردن همکاران سابق یا آشنایان خود استفاده می کند و سپس حضوراً به سراغ آنها می رود.”

شرکت در رویدادهای جامعه کسب و کار شیراز فرصتی است برای شبکه سازی

 

قدرت شبکه سازی تجاری

منبع

حامد تکمیل

یک علاقه مند به توسعه کسب و کارهای نوین و کوچک در شهر شیراز و بهره مند از تجاربی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی. مدرس و نویسنده کتاب کلید موفقیت در رشته کامپیوتر را فشار دهید.

دیدگاه ها (1)

  • Mehrnazمی گوید:

    27 شهریور 1395 در 3:39 ب.ظ

    بر اساس چیزی که من دیدم شرکت های خصوصی معمولا افراد آشنا با تخصص متوسط رو به فرد غریبه با میزان تخصص بالاتر ترجیح میدن و بعد از اون اولویتشون با آشنای آشناهاست و به همین ترتیب….
    و تقریبا میشه گفت آخرین گزینه براشون زدن آگهی هست.حالا از طریق شبکه سازی و حضور فعال میشه دوستای جدیدی تو این حوزه پیدا کرد، ارتباطات خوبی ایجاد کرد که در نهایت احتمال یافتن کار رو افزایش میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *