جامعه تجربه کاربر شیراز – UX Shiraz

جامعه تجربه کاربری شیراز مهرماه ۱۳۹۳ ابتدا با مشارکت برخی افراد علاقه‌مند به طراحی تجربه و با هدف کسب درک و شناخت بیشتر از موضوع تشکیل شد. در آغاز جلساتی به صورت هفتگی برگزار میشد و هر بار بطور متوسط ۱۰ تا ۱۵ نفر در این نشست‌ها حضور داشتند. تا بیش از ۳۰ نشست امید امرایی (موسس) آنها را مدیریت میکرد اما بتدریج کارگروه‌هایی در موضوعات زیرمجموعه تشکیل شد و در برخی از نشست ها به ارائه می پرداختند.

تیرماه ۱۳۹۴ ضمن تشکیل جلسه‌ایی با حضور برخی اعضای فعال، تصمیمی مبنی بر برگزاری کنفرانس سالانه تجربه کاربری شیراز گرفته و سعیده شکوهی در سمت دبیر اجرایی اولین دوره آن منصوب شد. اولین کنفرانس تجربه کاربری شیراز بشکل دور از انتظاری با استقبال ملی روبرو شد و همین مبنای تغییر رویکرد این کنفرانس از یک رویداد محلی به یک رویداد ملی شد. دوره‌های بعدی کنفرانس نیز با مشارکت از سراسر کشور همراه بود.

دی ماه ۱۳۹۵ در حالی که بیش از ۴۵ نشست برگزار شده بود و کم و بیش مشارکت‌هایی از سایر نقاط کشور داشت، مدیریت نشست‌ها به زینب وصال واگذار و چند نشست بعد از شکل هفتگی به ماهانه تغییر پیدا کردند. از این زمان به بعد نه تنها افراد بیشتری به عنوان مجری در برگزاری نشست‌ها مشارکت داشتند، بلکه تقریبا در هر نشست یک یا نفر از متخصصین صاحب نام کشور در غالب مهمان ویژه و اغلب بصورت ویدئو کنفرانس در نشست‌ها ارائه میدادند. متوسط مشارکت در این دوره حدود ۴۰ تا ۵۰ تا نفر رسیده بود.

داوود تراب‌زاده، هادی فرنود، پرهام باغستانی، بیژن آریانا، مانوئل اوهاجانیانس و مارال تبریزی از جمله افرادی هستند که به عنوان مهمان ویژه در این نشست ها حضور داشتند.

 

  •  
  •